неделя, 16 септември 2012 г.

Просто малко размисли.


         Добър вечер. Отново малко късно вечерта пиша – в първите минути от новия ден, но това е времето което съм отделил за подобна дейност. Всички в къщи си почиват, като се започне от жена ми и детето ми и се стигне до котката ни Пухчо – „малкия” по размери, много пухкав и изключително мил, любезен и силно привързан към нас турски ван. Един ден жена ми сподели, че е чела историята на тази порода котки, за тях се разказва, че населяват една много сурова  в метериологично отношение област в Турция, а именно областта Ван.  За да смечки тежкото ежедневие на хората живеещи в тази област, се разказва, че Аллах дарил този регион с тази порода котки който със силната си привързаност към хората да стоплят душите им в тези тежки условия. Малко се поовлякох в предисловието, но все пак цялата нощ е на мое разположение.  Да се върнем на въпросът който мисля да разисквам тази вечер.
          Иска ми се да засегна темата за това дали трябва да се плаща светото кръщение в църквата и ако да каква да бъде цената му. Преди да започна да се впускам в разни диалози с мен самия, искам да споделя какво разбрах от една моя колежка, която ми сподели, че е гледала в един от епизодите на предаването „ Хрътките”, как една журналистка се е преоблякала като бедна жена и се е представила в три църкви в София като бедна майка с едно дете която желае да кръсти рожбата си, но сега няма материална възможност да направи последното, за това предложила ако има възможност да кръстят детето и сега, а тя по- късно да заплати определената от дадената църква такса за кръщене- отговорът и в трите църкви бил един и същ – отказ от предложението което направила жената. Това малко ме смути и озадачи. Защо да откажат- на какво основание ? До колкото зная големи разходи  няма – говоря като определени храни  или дарове- така че според мен ако горепосоченото е вярно, свещениците са постъпили погрешно.
          Друг е въпросът дали изобщо трябва да се заплаща подобна дейност ? Нали, до колкото аз самия зная ( ако греша някой да ме поправи) целта на християнството е да привлече колкото е възможно повече хора в  православната християнската вяра-  а това включва и самото свето кръщение. Е в този случай тази такса, която според мен далеч не е символична – в Бургас  започва от 55 лв – в „Аязмото”, през 63, до 77 лв в катедралния храм свети Кирил и Методи. Става така, че една материална пречка става бариера която възпира множество хора от пътя към Бога. Да предполагам, че ще има много хора които ще възразят на мойте изказвания с тезата, че в днешно време човек за какво ли не дава 70- 80 лв. , че за Господа ли ще му се свидят- но защо тази такса да не се премахне или да не стане наистина символична, защото и един човек да бъде възпрян заради тази такса в покръстването си пред Господа, това е огромна загуба- а аз съм убеден, че не са единици тези хора които са пред тази бариера. Нали целтта ни е да привлечем все повече последователи към истината ! Тогава нека вдигнем тази бариера и да кажем елате и приемете Господа в сърцето си, тук вече няма непосилни такси- всичко е въпрос на желание, след като няма да има вече подобни такси. Надявам се в близко бъдеще тези такси да отпаднат или да станат по символични.
         
         Когато заговоря за тази тема винаги се досещам за един приятел на който баба му скоро почина след борба с много тежка, жестока и мъчителна болест ( цироза на черния дроб). Той ми сподели, че в този толкова тежък момент когато всички са тъжни, когато  са се появили тези разходи по погребението ( който смея да твърдя не са никак малки ), когато се чудиш как да успокоиш близките и същевременно да събереш сумата за погребението – все пак не можеш да оставиш човека непогребан, и в този момен свещеника му поискал за опяването на починалия 80 лв. – Вие ми кажете до колко е нормално в този момен да се искат толкова пари ?  Не стига, че погребалната агенция се стреми да се възползва колкото е възможно от ситуацията, ами и да се дадат 80лв отделно – просто не е редно, не е правилно. А дори и не искам да споменавам един слух – надявам се искрено да не е истина – че са се искали по 10 лв. за изповед в Бачковския манастир.
          Има много подобни теми в тази област които могат да се засегнат, но желая да предоставям подобна информация на малки порции- за да се приемат и осъзнаят от всички. Не желая да говоря и за безобразното поведение на митрополит Николай и неговото парадиране с материалната му обезпеченост, но може би ще засегна в някоя от следващите ми статии за него и приближените му- колко „скромно” съществуват, и какъв „идеален” пример са за смирение и  подражание. Все пак тук е моето поле за действие- след като другите медии само загатват и до там, то аз ще продължа много по- надалече, но всичко с времето си – както обичаме да казваме ние българите.
          Искрено  се надявам да не съм Ви натоварил повече от нормалното, но дори и да е така все пак, човек трябва да разсъждава над всеки един проблем, аз просто Ви давам теми на размисъл. Добре е някой ден да осъществя една моя идея да напиша книга съставена само от въпроси, и така всеки ден човек да си я чете и да се опитва да разсъждава над тях, а ако има възможност и да си отговаря на тях- добра идея според мен ще е съставянето на подобна книга в днешно време, време в което хората са някак си прекалено мисловно пасивни, рядко намиращи време да разсъждават. Съставянето на подобна книга ако не би могло да помогне на хората, то поне в никакъв случай няма да им навреди. 
         
Е това е от мен за тази вечер, до утре....







Няма коментари:

Публикуване на коментар